Goede spelers kosten geen geld, maar leveren geld op. Aldus Johan Cruyff. Dit geldt zeker voor David Beckham. AC Milan boort met de komst van de Engelse international een nieuwe inkomstenbron aan.
Volgens marketinggoeroe Simon Chadwick van Weber Shandwick Sport kunnen de Rossoneri 12,5 miljoen euro aan de vedette verdienen. In dat geval maken de Rossoneri de weggevallen Champions League-gelden goed met de tijdelijke komst van de 33-jarige Engelse international.
"Het merk Beckham heeft nog altijd een internationale aantrekkingskracht", stelt Simon Chadwick. "AC Milan is bovendien een topmerk in de sportwereld. Zelfs in deze tijden van recessie en ondanks zijn korte verblijf zullen de inkomsten van AC Milan uit merchandising, kaartverkoop en promotieactiviteiten enorm toenemen."
AC Milan verkocht al ruim 18.000 shirts van Ronaldinho. Chadwick verwacht dat de artikelen van Beckham nog populairder zullen zijn. "Beckham valt buiten elke categorie als je het hebt over globale impact."